poniedziałek, 23 czerwca 2014

Kruche ciasto z truskawkami i lekką bezą



Jest jeszcze tyle ciast, których nie robiłam! To zwykłe, kruche z truskawkami i chrupiącą bezą jest jednym z nich! Co za rozkosz! Dziś upieczone, więc leciutkie i świeżutkie, a ta chrupiąca beza.... poezja) Mój M powiedział, masz jeden defekt:” nigdy nie robisz tych samych ciast dwa razy”. A jak powtarzać ciasta, jak tyle jeszcze pyszności czeka?

Wracając do bezy. Takej zapiekanej na ciescie, jeszcze nie popełniłam. Trochę się obawiałam, czy nie wyjdzie zbyt gumawata i surowa w środku, bo nie ma nic gorszego niż posmak surowego białka. Podczas pieczenia miałam dziką ochotę przeciąć ją i zobaczyć czy już!  Zupełnie niepotrzebnie się stresowałam. Ciasto wyszło idealne, puszysta i chrupiaca beza doskonale rownoważyła lekko kwaskowe truskawki.

Polecam bardzo)


Kruche ciasto z truskawkami i lekką bezą

Składniki na blaszkę 23x33 cm:

Ciasto kruche:
160 g mąki pszennej
160 g mąki krupczatki
160 g masła
150 g cukru pudru
5 żółtek
skórka z cytryny lub wanilia

Owoce:
1 kg truskawek

Beza:
5 białek
180 g cukru pudru
2 łyżki bułki tartej

Obie mąki mieszamy z cukrem pudrem i siekamy nożem z masłem. Dodajemy żółtka, szybko wyrabiamy. Ciasto owijamy folią spożywczą i wstawiamy do lodowki na 1 h( ja włożyłam do zamrażalnika). Formę wykładamy papierem do pieczenia. Zamrożone ciasto trzemy na tarce bezpośrednio na papier. Ciasto wstawiamy do piekarnika nagrzanego do 190 stopni i pieczemy 20 minut



Truskawki myjemy, odsączamy, usuwamy ogonki i osuszamy na papierowym ręczniku. Białka ubijamy, pod koniec ubijania dodając stopniowo cukier. Na podpieczony spód wysypujemy bułkę tartą, układamy truskawki i wykładamy pianę. 


Wstawiamy do piekarnika. Pieczemy 20 minut w temp 175 stopni, a następnie przy lekko uchylonych dzwiczkach od piekarnika,  suszymy bezę 20/30 minut w temp 120 °C.




6 komentarzy:

  1. Wygląda znakomicie!
    Zapraszam do mnie
    www.naturalnemetody.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. proszę o wyjaśnienie tych uchylonych drzwiczek:) piekarnik ma być włączony?

    OdpowiedzUsuń
  3. Wygląda przepysznie, na pewno też przygotuję sobie to w najbliższej okazji. Skąd masz taki zapał do gotowania, ja uwielbiam jeść, ale z gotowaniem gorzej.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wygląda pysznie, kiedyś mogłam jeść takie pyszności codziennie, niestety z wiekiem muszę się pilnować

    OdpowiedzUsuń