czwartek, 27 września 2012

Lekkie Ciasto owocowe




W tym roku lato pożegnałam Lekkim ciastem owocowym z MW (click).

Ciasto dobre, choć na kolana mnie nie rzuciło, bo jak każde babkowe ciasto jest dla mnie troszkę za suche (ale to już mój problem). Mojej córce smakowało bardzo!

Po namyśle, zwracam honor, ciasto rzeczywiście lekkie , takie biszkoptowo-puchowe, ale nie zbite. Owoce nie opadają na dno, dzięki dość zwartej konsystencji ciasta (tak mi się wydaje!) Jakoś dziwnie nie syci i można zjeść parę kawałków - to zdecydowanie coś dla mnie))
idealne ciasto na piknik


Przy okazji pieczenia tego ciasta, odkryłam niezwykłość aromatu, użytych do dekoracji, truskawkowo-poziomkowych winogron( uva fragola). Podczas pieczenia w całym domu unosił się poziomkowy zapach, a ciasto pachniało nimi nawet na drugi dzień.


Lekkie Ciasto owocowe

Składniki na formę 25cm( z małymi zmianami):

300 g mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
5 jajek (żółtka i białka osobno)
165 g cukru
120 ml oleju
łyżeczka ekstraktu z wanilii
otarta skórka z cytryny
dowolne owoce (u mnie: 5 śliwek, 1 nektarynka i garść winogron)
do dekoracji: płatki migdałowe i cukier w słupkach

Piekarnik rozgrzać do temperatury 170 st.C. Białka oddzielić od żółtek. Ubić na sztywną pianę, pod koniec ubijania dodawać stopniowo cukier, ubijać. Ubijając dodać po kolei żółtka. Dalej ubijając dodać olej, skórkę z cytryny i ekstrakt waniliowy. Mąkę z proszkiem - przesiać, delikatnie wmieszać do ciasta.
Ciasto wlać do formy 25 cm wyłożonej papierem do pieczenia (tylko samo dno, boków formy nie smarować). Na wierzch wysypać owoce, płatki migdałowe i słupki cukru. Piec w temperaturze 170ºC przez około 45 - 55 minut.

P.s następnym razem owoce zamiast na wierzchu, umieszczę w środku ciasta.


6 komentarzy:

  1. Prosto i pysznie! Tak lubię najbardziej. :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dorliczka@, ciasto wyszlo bardzo aromatyczne))
      pozdrawiam))

      Usuń
  2. Lubię takie owocowe ciasta :) A do tego, piękna foremka!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. LOvelykate, lekkie i pyszne) a foremka dziekuje za uznanie( cieszy sei, ze dobrze sie sprawila)
      pozdrawiam,

      Usuń
  3. Takie ciasta lubie najbardziej :) mam nadzieje że bede miała okazje wykorzystać.

    OdpowiedzUsuń